יום רביעי, 7 בנובמבר 2012

ההשראה נמצאת בכל פינה

חזרנו מארצות הברית. הנסיעה הזאת סיפקה לי חומרים לבלוג הזה... שנתחיל?

אנשים מעוררי השראה
אני לא מדברת על אנשים שכולם מכירים אלא על אלה שנמצאים ברחוב ומפזרים השראה לכל עבר.
בניו יורק הרחובות עמוסים בני אדם, חנויות, דוכנים ורעש. כדי להצית לי את ההשראה צריך לעשות משהו ששובר את השגרה שאני רגילה אליה ובארץ זרה (פעם ראשונה שלי בארה"ב) יש הרבה דברים חדשים ומרגשים.

מול מוזיאון המומה עומד לו בחור עם דוכן מאולתר עם כמה דוגמאות של ציורים שהכין, תוית מחיר של 50$ לציור ותור של אנשים שמחכה שייצר אותם. לא בטוחה שאם הדוכן שלו היה ממוקם במקום אחר הוא היה נוחל הצלחה רבה אבל המיקום שהוא בחר- ביציאה מהמוזיאון לאומנות מודרנית היא פשוט שיחוק. הבחור לבש אורבול של ציירים וכולו היה מלוכלך מהצבעים ותוך כמה דקות הוא צייר את מי שרצה בסגנון מודרני (נו קצת עקום כזה...).

- אני צריכה למצוא את התמונה שלו...-

דלעות
אי אפשר היה להתעלם מהעובדה שחג ההלואין מתקרב. כל בית עסק שמכבד את עצמו עשה אוירה של הלואין עם דלעות בכל חלון ראווה וקורי עכביש בכל פינה. היו כמה שהשקיעו יותר מאחרים... ואותם הייתי חייבת לתעד.

דלעת שהתחפשה לאנגרי בירד


דלעות מצויירות- ממש מקסים!


כניסה לבית קפה ליד גשר ברוקלין


וזה מגיע לדרגת אומנות גבוהה...
 
במקום הזה ירדו לי דמעות של התרגשות. מדובר בפינת חמד המוקדשת לג'ון לנון ונקראת  Strawberry fields
למה התרגשתי? במקום היה חבורה של 3 גברים לא צעירים במיוחד שניגנו ושרו שירים של הביטלס וריתקו את באי המקום מקטן ועד גדול. השירים של הביטלס על רקע המקום הזה היו מאוד מרגשים. בשלב מסויים הגיעו חתן וכלה והצטלמו ליד הפסיפס :)
 
את רומרו בריטו אני "מכירה" כבר כמה שנים דרך האינטרנט. ראיתי הרבה יצירות שלו אבל אף פעם לא ראיתי במציאות- פנים מול פנים (למרות שיש פסל ענקי שלו כאן בבית החולים שיבא). המרכז שלו מאגד את שלל תחומיו- ציורים, פסלים, חפצים שימושיים ואפילו איזור עם כיפה (ששמעון פרס קיבל ממנו במתנה), חנוכייה ועוד משהו בסימן היהדות ששכחתי כרגע. ביקשתי לצלם והתנאי היחידי שלהם היה שגם אנחנו נהיה בתמונה :)
קנינו שם בית לציפור (אז מה אם אין לנו ציפור?!) יפייפה שמיועד לתלייה בחצר ובתקווה שציפור כלשהי (צ'פי מעדיף צופיות) תאמץ את הבית.
זה לא היה זול אבל היה שווה את זה וגם קיבלנו שקית מקסימה מאויירת ע"י האמן.
במרכז של האמן האהוב עליי Romero Britto במיאמי, פלורידה

כבר נהיה מאוחר ושמתי לב שיש לי עוד הרבה נושאים אז אני אשים תמונה עם הסבר קצר ואלך לי לישון...


Freedom trail בבוסטון, מסצ'וסטס- אהבתי את העובדה שעיתונאי פרסם את הרעיון והעירייה אכן הוציאה את הרעיון לפועל. מדובר במסלול לתיירים שמכיל נקודות מפתח בעיר וחיברו בין כל הנקודות בעזרת לבנים אדומות שמאוד נחמד לעקוב אחריו והוא שומר עלייך שאתה במסלול הנכון מבלי ללכת לאיבוד.

 בוסטון מבחינתי היא עיר האוטובוסים המיוחדים... ראינו שם כמות בלתי נתפסת של אוטובוסים מיוחדים. לא את הכל הספקנו לצלם אבל אחד לדוגמא. מדובר  באוטובוס דמוי סירה שמציע סיור לתיירים בעיר. אהבתי את הקלילות שבבחירת הצבע ואת הצורה יוצאת הדופן...בהחלט לא משהו שראיתי בעבר (ואני חשבתי שקו 99 ירושלים זה פאר המקוריות)
 האוטו הירוק הזה פשוט מגניב!!! הוא מוצב ליד מתקן של הענק הירוק ביוניברסל סטודיוס באורלנדו, פלורידה. הייתי רוצה שבעתיד עוד מכוניות ייראו ככה ואולי אפילו עם תבליט הפנים של בעליהן...
בימים שהסופר שלנו ייראה ככה אדע שאנחנו במצב טוב. נותנים כבוד לכל פרי ולכל ירק. פשוט תענוג. אין לי תמונה אבל הפלפלים בסופרים מקבלים יחס מועדף- הם הכי מסודרים יפה בשיטתיות מעלפת.

שלט פרסומת ענקי בטיימס סקוור בניו יורק. באנו לעזוב את הכיכר ופתאום ראינו מלא אנשים עומדים מול השלט הזה ומצלמים אותו. לא הבנו איזה ענין הם מוצאים בו אבל אחרי כמה שניות ירד האסימון... יש פרסומת אבל בשחור לבן מאחוריה השלט מציג את מי שעומד מולו בכיכר בשידור חי... COOL! אז שלפנו מצלמה ותעדנו את עצמינו גם :) זו חשיבה יצירתית כי אנשים פשוט בהו בשלט, חיפשו את עצמם, עשו פרצופים ובטח בתת מודע גם נכנס המסר הפרסומי. באותה כיכר היתה גם חנות בגדים שבתוכה צילמה אנשים והציגה את התמונות שלהם על שלט גדול לעיני כל.


קאפקייקס בשלל דוגמאות...וזה רק בחלו הראווה- נכנסתי פנימה והיו שם עוד מלא דוגמאות ועיצובים מגניבים לאללה.



 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה